Csodaszerek, csodamódszerek, csodadiéták, csodateák. Hemzsegnek a piacon az olyan termékek, melyek hatékonysága talán Columbo feleségéhez lenne hasonlítható , hisz eredményességüket még soha senki nem látta a valóságban, noha a köztudatban igenis léteznek. Továbbra is élénken él a fejekben az az általános tévhit, miszerint elég bevenni egy - egy csodabogyót és a tv előtt ülve nassolnivalót majszolgatva is csak úgy olvadnak majd le a kilók. Majd mikor mégsem megy le egyetlen árva dekagramm sem, akkor lelkesen keresgélni kezdünk a Google-n fogyókúra címszó alatt. Észre sem vesszük, hogy még ekkor is jócskán tévúton járunk, de azért kipróbáljuk az Atkins diétát, az 1000 kalóriás étkezést, a kedvenc sztárunk is ezzel fogyott le módszert ésígytovább. Majd tartjuk is magunkat a kalóriaszámolgatás szigorú napirendjéhez úgy kb. 2 hétig, amivel sikeresen leadunk néhány kilót. Aztán persze képtelenek leszünk ellenállni a csirkepörkölt varázslatos hívószavának és észrevétlenül vissza is hízzuk a "vért izzadva" leadott grammok többszörösét. Mentségére szóljon, a társadalom ezen szegmense legalább megpróbált tenni valamit önmagáért , még a másik fele továbbra is úgy véli, hogy temérdek túlsúllyal is irtózatosan szexi és kívánatos. Lefogyni meg persze úgysem tudna, hisz erős a csontozata, ilyen a genetikája , meg egyébként is így van ő jól, ahogy van - persze, mindene megvan csak az akaraterő hiányzik. De erről majd egy későbbi bejegyzésben. Na de mégis , mit tegyünk és ne tegyünk , ha változtatni szeretnénk a formánkon? Fogyózzunk vagy váltsunk életmódot? Higgyünk vagy ne higgyünk a folyton változó divatnak ? És egyáltalán, hogy a fenébe álljunk neki ennek az egésznek ?

divatsprint

Jó szokásomat megtartván most sem általánosságban a véleményemet puffogtatva írom meg a bejegyzést, sokkal inkább saját tapasztalataimat felhasználván mutatom be , én hogyan is próbálkoztam kezdetben eligazodni a fogyókúrák és edzések útvesztőjében. Nem volt egy gyalog galopp be kell vallanom. Pláne úgy nem, hogy én sem testépítő sem nádszálkisasszony nem szeretnék lenni. Na, de kezdjük az elejéről.

A nagyon távoli múltban anno még úgy tíz éve aktív sportoló voltam. Még a rendkívül hízékony alkatommal , erős csontozatommal és mindehhez társuló alacsony testmagasságommal is sikerült úgy kinéznem, hogy nyugodtan megehettem édesanya remekműveit a magyar konyha cseppet sem kímélő ételei közül. Majd mikor felhagytam minden sporttal és életemet a "lumpolásnak" szenteltem, észrevétlenül kúsztak fel rám a kilók. Folyton hadilábon álltam velük, mert nem tartozom azon nők közé, akik azt gondolják, hogy az óriási hurkákat büszkén illik viselni.

- Bocsánatot kérek azoktól, akik így gondolkodnak, szívük joga, de sohasem fogom osztani a véleményüket.

Mikor aztán egyik reggel úgy ébredtem, hogy nosza ebből elég volt, ideje tenni valamit, hát a rendkívül népszerű holnaptól fogyózom elméletet kezdtem el követni és mellé Rubint Réka Dvd-vel gyötörtem magam. Kb. egy évig sikerült is elégedettségben élnem magammal. Majd egy új párkapcsolatban való eltunyulásom eredményeképp a torna elmaradt , a pizza és a meki előtérbe került. Mindehhez abbahagytam a dohányzást is , így a végeredmény 10 kg plusz. Legszívesebben kidobtam volna az ablakon azt a mérleget amire ráállván hosszú időre önbizalom hiányossá váltam . Mérlegelni azóta sem szoktam - amit egyre többen ajánlanak is, hisz lehetsz 60 kg úgy is, hogy izmos vagy, meg ugyanannyi csak hájasan.  

divatsprint

Ezután megpróbáltam elfogadni magam, ahogy egyre inkább divatba jött a nem baj hogy súlyfelesleged vagy felfogás. Nekem sohasem ment. Sajnáltam magam , de persze semmit nem tettem azért, hogy változzak. Nem éreztem jól magam a bőrömben, fáradékonyabb is voltam a kelleténél, de akárhányszor határoztam el , hogy na most aztán mozogni kezdek annyiszor  hagytam abba, mert valahogy könnyebb volt bámulni a tv-t zombiüzemmódban, legalább addig sem kellett gondolkodni. Félreértés ne essék, sosem voltam igazán kövér, bár , mint tudjuk ez is nézőpont kérdése, hisz attól függ kihez mérten nézem magamat. No, de volt rajtam felesleg bőven. 

Tavaly év végén aztán elhatároztam , hogy 2017 lesz az az év , mikor egyszer és mindenkorra változtatok magamon és az életmódomon. Szántszándékkal nem újévi fogadalomnak szántam, hisz tudjuk , hogy azokat csak ritkán sikerül betartani. Na, igen ám , de hogyan kezdjem - ötlött a költői kérdés a fejembe. A fogyókúra, mint olyan nekem már réges rég törlődött a rossz beidegződéseim közül, hisz csak ideig - óráig nyújt megoldást, mint azt korábbi tapasztalataim is jól mutatták. Tudtam , hogy a megfelelő mozgásforma és étrendbeli változtatások kombinációja lehet a kijelölt út a hatékony alakformálás útvesztőjében. A rengeteg önjelölt fitneszguru és életmód tanácsadó milliónyi cikkének köszönhetően , az egész életmódváltósdi legnehezebb feladata az volt, hogy megtaláljam a számomra legmegfelelőbb, rutinszerűen követhető edzéstervet és konyhaművészetet. 

Szerintem a leginkább félrevezető tanács kezdőknek , a tervezzük meg előre előszeretettel hangoztatott szlogene. Körülbelül ahhoz tudnám hasonlítani, mint a leszokás tervezgetését dohányosoknál. Időhúzás semmi más. Én fogtam magam és nekiálltam. Na de minek is ? 

Kitűztem célul, hogy a pelyhüdt habtestemből formálok egy elfogadhatóan izmosat és nőieset, amivel ha nem is indulok az Arnold Classicon , de a plus size vonalat sem erősítem tovább. Így történt, hogy 

leporoltam a törölközőszárítóként funkcionáló ellipszis tréneremet és végre valahára használatba vettem . A kondícióm a 0-val volt egy szinten, jól éreztem én , hogy ideje változtatni a tunyacsáp életmódon. Partra vetett bálna módjára vergődtem a tréneren, közben izzadtam , mint a ló és ehhez elegendő volt negyed óra is. Bár akkor még az is rendkívüli teljesítménynek számított tőlem, hisz már évek óta nem emeltem meg a fenekem.  Rengeteget olvasgattam közben a témában és amiről úgy gondoltam , hogy talán igaz lehet azt beépítettem az edzéstervbe. Így tanultam meg csak remélni tudom, hogy nem tévesen , hogy

  • a kardió plusz súlyzós- erősítő edzés a leghatékonyabb kombó.
  • a zsírréteg alatt mindenkinek kockás a hasa, de a kis geometriai formákat csak sima has préssel sosem lehet előcsalogatni még akkor sem , ha számolatlanul csináljuk őket.
  • mennyire fontos a rendszeresség - már heti 4 - szer , de inkább 5-ször edzek ,
  • kötelező pihenőnapot tartani, hisz az izmoknak szüksége van regenerálódásra ,
  • attól hogy súlyzózol még nem leszel túl izmos , pláne nem a kézisúlyoktól.

divatsprint

Elkezdtem élvezni az edzést, mert tapasztalom magamon a lelki és testi pozitív hatásokat , bár még mindig furcsán nézegetem az egyre növekedő kockákat a hasamon, melyek rég nem látott idegenként bújnak elő a zsírréteg alól. Zsebelem be a bókokat a környezetemből, hogy már látszik az eredmény, pedig még csak 3! hónapja építettem be a mozgást a mindennapjaimba.

  • A fenekem sosem volt lapos, de most jobban kerekedik mint valaha. 
  • Olyan helyeken is izmokat vélek felfedezni magamon, amikről azt sem tudtam hogy léteznek. 
  • Szorongásos ember lévén enyhülni érzem a szorító érzést a mellkasomban. 
  • Nem húzom fel magam már olyan könnyedén, vagy ha mégis, azt a gépen vezetem le. 
  • Állóképességem javul, a fáradékonyság energikusságba hajlik .
  • Önbizalmam nő, kezdem jobban érezni magam a bőrömben .

Megszállottá váltam az edzésben, folyamatosan olvasok a témában, minden nekem tetsző és általam hasznosnak vélt új mozgássort beépítek a napi most már 1 órás időintervallumú edzésembe. Élvezem na , ez van. 

Amivel azonban még mindig nem tudtam dűlőre jutni az az étkezés. Valljuk be a magyar konyha az nem éppen az a kimondottan fogyókúrás menüsorokat tartalmazó hely, Update bolt meg nincs a kicsiny falumban , úgyhogy az is kilőve. És egyébként is a hajam hullik ki tőle, hogy minden héten változik a divat etéren, mert ami márciusban egészséges volt, az áprilisban már  tuti káros és így fordítva. 

A szakértők szerint, viszlát fehér kenyér és liszt, bye bye krumpli, tészta és társai, de akkor mégis mi a francot egyek? Örökre búcsút kell intsek mindennek amit szeretek ? A francokat. Kenyeret eddig sem nagyon ettem, az olajat most igyekszem lecserélni olivára vagy arra a kókuszosra amit múltkor láttam, több csirkehúst eszem ,mint disznót és köretnek is igyekszek inkább barna rizst vagy salátákat alkalmazni. De ennyi. Sem éhezni sem nyúlkaján élni nem vagyok hajlandó :)

Ezzel a hozzáállással , kisebb étrendi változtatásokkal és sok sok élvezettel végzett edzéssel 3! hónap alatt értem el azt a szintet , hogy jobban érzem magam a bőrömben, mint az elmúlt néhány évben valaha is. Centik mentek le a derekamról, a kockák egyre bújnak elő az eddig vastag zsírral borított hasamról  . Azt gondolom ,nem kell ide vastag pénztárca, személyi edző, konditerem és Norbi Update sem - persze nem leszólván őket. Kis változtatás és odafigyelés, na és persze erős akarat meg egy jó adagnyi kitartás , nem nagy ördöngösség. Talán mégis indulok azon az Arnold Classicon ? :)